Mitas utvald som OE-däckleverantör för de nya Colibri M22 elmotorcyklar

MITAS_COLIBRI_M22_800x450
Mitas däck har valts till de nyaste Colibri M22 e-motorcyklarna, som är gjorda för längre turer på vägarna och även för offroadkörning. Colibris val av Mitas däck är ett bevis på deras engagemang för att ge förarna bästa möjliga körupplevelse på väg och i terräng. Mitas erbjudert Colibri förarna tre däckalternativ: MC-25, MC-32 och SPEEDWAY-däcken, tillverkade för att ge optimalt grepp i alla typer av terräng och väder.
  • Mitas däck har valts för att utrusta de nyaste Colibri M22 elmotorcyklarna
  • Mitas tar stadstrafiken ännu längre, upp till 200 km på en enda laddning och dessutom med fantastisk terrängprestanda

Gustavo Pinto Teixeira, chef för Mitas motorcyckeldäck, noterade: ”Mitas är engagerat i att stödja hållbara transporter i städerna, och detta partnerskap är bara ett exempel på detta engagemang i praktiken. Mitas fortsätter att visa vårt engagemang för att samarbeta med partners över hela världen i initiativ som sätter vår planet främst, genom att ge dem den kraft och de körningar som våra kunder behöver i alla terränger de möter."

MITAS_COLIBRI_M22_800x450_2

Colibri M22-cykeln anses vara det perfekta valet för bekväm stadstrafik och hållbar pendling. Utformad för att uppfylla EU-krav kan den köras hela 200 km på en enda laddning och är lätt att fälla ihop för enkel förvaring. Colibri finns i olika modeller och med extra tillbehör, inklusive skärmar för terrängkörande helgåkare, med Mitas allterrängdäck i täten.

Läs mer om Mitas produktlinje på: mitas-moto.com/produkter

Mer om Colibrin finns på: ridecolibri.com

Ladda ner pressmeddelandet i PDF